Comunicado A Educación Social XA está nas Escolas Galegas
Comunicado do Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia (Ceesg) en relación ás medidas-parche anunciadas para o comezo de curso escolar pola Consellería de Educación da Xunta de Galicia.
Ao igual que no ámbito sanitario, a pandemia fixo que se acentuasen as necesidades sociais e isto está tendo e terá consecuencias moi importantes no ámbito educativo.
Gran preocupación da comunidade educativa pola situación que, derivada da crise COVID, están a vivir as crianzas galegas e a comunidade, no seu conxunto, no relativo á educación regrada.
As e os docentes, e as familias precisan do apoio de persoal especializado. De aí, a necesidade da incorporación da Educadoras/es Sociais de xeito normalizado no sistema educativo a través da contratación directa por parte da administración autonómica.
O pasado mes de abril, desde o Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia remitimos unha carta a Carmen Pomar Tojo, como máxima responsable da Consellería de Educación e ao Presidente da Xunta de Galicia, onde trasladámoslles a nosa preocupación pola situación que, derivada da crise COVID, están a vivir as crianzas galegas e a comunidade educativa, no seu conxunto, no relativo á educación regrada.
No mesmo mes, e en colaboración coa Confederación de Anpas Galegas, fixemos chegar outro comunicado onde expoñiamos unha serie de iniciativas e medidas destinadas a paliar as dificultades que teñen as familias e o alumnado polas desigualdades existentes en canto a disposición de información, recursos, acompañamento e apoio social, habilidades, atención á diversidade, fenda social e dixital, vulnerabilidade, etc.
En ambas comunicacións, quedabamos á súa disposición para colaborar en todo o que estivera na nosa man.
Na actualidade, 4 meses despois, seguimos á espera da resposta ou contacto por parte da Concelleira e atopámonos o 3O de xullo, coa resolución da posta en marcha da iniciativa ARCO, coa insuficiente contratación de 543 docentes a tempo parcial e a convocatoria dos Contratos-Programa, un instrumento de apoio aos centros para desenvolver un plan de mellora das competencias clave, da competencia socioemocional, da convivencia escolar, redución das taxas de abandono, promoción da igualdade e a inclusión, logro da excelencia educativa, así como da atención educativa para a compensación de desigualdades na educación.
Xustamente, un programa que, de novo, non é máis que unha resposta improvisada e non consensuada coa comunidade educativa, que só ven a seguir poñendo parches aos problemas estruturais existentes no sistema educativo.
A Educación Social xa está presente na escola realizando accións educativas de xeito individual ou grupal por varías vías, a través dos Servizos Sociais Comunitarios, coa incorporación dos programas de Educación Familiar e a través da contratación externa por parte dos Concellos, das ANPAS e dos propios centros educativos, levando a cabo programas socioeducativos de prevención, e sensibilización nos propios ámbitos que recolle a resolución.
O que o Ceesg ven reivindicando fai anos, e reforzando na actualidade, ante a situación socioeducativa que nos espera, é a incorporación da Educación Social de xeito normalizado no sistema educativo a través da contratación directa por parte da administración autonómica, como nos casos de comunidades como Estremadura, Castela A Mancha, Andalucía, Baleares, Canarias e neste novo curso escolar, 2020/21, Cataluña.
Neste camiño, propoñemos, a nivel autonómico, un proxecto piloto de incorporación da figura da Educación Social nos centros educativos, como recurso para a superación da situación da crise do COVID-19.
A Educación Social é a resposta idónea para completar a atención integral dos centros educativos, entendidos como espazos de aprendizaxe, socialización, convivencia e protección social.
A Educación Social é un DEREITO da cidadanía galega e como tal ten que ser garantido regulamentariamente.
#SomosEducacionSocial
#EuQueroUnhaLeiGalegaDeEducaciónSocial
Colexio de Educadoras e Educadores Sociais de Galicia
3 de agosto de 2020