O CGCEES reclama Educación Social no Sistema Educativo con achegas ao proxecto da LOMLOE
A Educación Social, unha educación para o Século XXI, un dereito da cidadanía.
O Consejo General de Colegios de Educadoras y Educadores Sociales enviou o pasado 25 de maio un documento con achegas e propostas para o Proxecto de Lei Orgánica de modificación da LOA (LOMLOE), aprobado polo Consello de Ministros o pasado 15 de febreiro, aos distintos grupos políticos que forman a Comisión de Educación e Formación Profesional do Congreso dos Deputados, co fin de que sexa revisado e apoien en forma de emendas o articulado proposto, incorporando a Educación Social no Sistema Educativo.
Atopámonos unha escola cambiante na que emerxen novas necesidades de traballo educativo relacionadas coa promoción da participación, a mediación e a resolución de conflitos, a equidade como vía para garantir o éxito e a promoción educativa e, finalmente, o desenvolvemento da cidadanía, ademais, o profesorado conta cada vez cunha maior carga de tarefas e de esixencias.Entendemos que o profesorado ten unha tarefa valiosa que debe ser preservada e apoiada co traballo colaborativo de novos profesionais que os acompañen no desenvolvemento da súa función docente. Falamos de profesionais amplamente formados en intervención educativa sobre problemas sociais. Con iso gañamos calidade na intervención e redución do malestar docente, un dos grandes problemas do actual sistema educativo.
Desde o 2002, diferentes Comunidades Autónomas, con diferente signo político, con realidades educativas diferentes, apostaron fortemente pola incorporación das educadoras e os educadores sociais aos centros educativos.
Trátase por tanto dunha resposta que axuda a construír un sistema educativo plural, diverso, que integre e entenda a diversidade como unha riqueza inherente ás persoas e aos centros educativos e que, por tanto, axude á promoción de todas e todos os alumnos, con independencia das súas características persoais e sociais.
Na actualidade atopámonos ante unha situación de vulnerabilidade do principio de igualdade, recollido no art 14 da Constitución xa que tan só cinco Comunidades Autónomas incorporaron ao longo dos anos aos educadores e ás educadoras sociais aos centros educativos, Castela-A Mancha (2002), Estremadura (2002), Andalucía (2007), Illas Baleares (2010) e Canarias (2017). Os resultados foron moi positivos nas comunidades onde se implementou, destacando a boa acollida e valoración que tiveron estes profesionais por parte de todos os integrantes da comunidade educativa. A mellora na comunicación entre os centros educativos e os servizos sociais, a prevención do acoso escolar e promoción dunha cultura de paz, a redución do abandono escolar e mellora da promoción e titulación do alumnado en etapa obrigatoria, a mellora na relación dos centros coa comunidade e os recursos comunitarios, a mellora nas funcións do profesorado a través do asesoramento especializado sobre aspectos sociais son algúns dos logros máis destacados tras a súa incorporación.
Polo que solicitamos a incorporación das e dos Educadores Sociais ao sistema educativo como unha ferramenta de promoción educativa e de compensación das desigualdades na educación mediante a súa inclusión na LOMLOE, e como un dereito da cidadanía, demandando a Educación Social, unha educación para o Século XXI.
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Educadoras e Educadores Sociais
27 de maio de 2020